Dag 1 in Zuid-Afrika. - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Demi Beute - WaarBenJij.nu Dag 1 in Zuid-Afrika. - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Demi Beute - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Zuid-Afrika.

Door: Demi Beute

Blijf op de hoogte en volg Demi

07 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Van Amsterdam naar Dubai zaten we in een grote, luxe airbus van Emirates. Ik zat tussen Mae-Ling en Bas in, bij het raam. De vlucht duurde lang en ik heb niet geslapen - ik was namelijk veel te druk bezig met het scherm voor me en ik was veel te druk met Bas uitlachen omdat zijn scherm steeds crashte waardoor hij geen films meer kon kijken. De landing in Dubai was mega eng want we stuiterden een keer op voordat we écht op de grond stonden. Ook had ik erg veel last van m'n oren. In Dubai vloog de tijd voorbij. Ik heb even gewhatsappt met mijn moeder maar voordat ik het wist moesten we alweer boarden voor onze vlucht naar Kaapstad.

Dit vliegtuig was een stuk kleiner en helemaal niet zo luxe als de vorige. Je kon op de schermpjes in ieder geval niet zo mooi film kijken als in het eerste vliegtuig. Dat maakte opzich niet zo veel uit, want ik was toch erg moe en was van plan om te gaan slapen. Van Dubai tot Kaapstad heb ik naast Yusuf (een van de begeleiders) gezeten. Omdat we elkaar natuurlijk nog niet zo goed kenden waren we best wel stil. Ik heb denk ik zo'n acht uur geslapen en toen we landden in Kaapstad was ik dus in tegenstelling tot vele anderen redelijk uitgerust. Op het vliegveld waren de mensen die daar werkten best chagarijnig. Ze bekeken mijn paspoort en drukten er twee stempels in en wezen me toen met een boze blik waar ik heen moest lopen. We pakten onze koffers van de lopende band en trokken onze "OBC and IC for South-Africa" shirts aan. Het was namelijk erg warm en ik had - tot mijn spijt - een joggingbroek en een trui aangehad in het vliegtuig.

In de aankomsthal zaten onze buddies op ons te wachten. Dat was echt een leuke verassing! Ze hadden spandoeken voor ons gemaakt en waren enorm blij toen ze ons één voor één door de deuren zagen verschijnen. Ik pikte mijn buddy Lynn er meteen uit want ik had al met haar gepraat op WhatsApp en Facebook. Ze was een stuk kleiner dan dat ik ben maar op het eerste gezicht was ze een erg vriendelijk en verlegen meisje. We hebben wat gepraat en daarna brachten ze ons en onze koffers in een inmens grote schoolbus naar ons hostel in Genadendal. Onderweg stopten we nog bij een benzinepomp waar de meeste buddies was voor ons kochten. Wat te drinken was wel lekker, want het was erg warm en ik had inmiddels best wel dorst gekregen. In de bus proefde ik voor het eerst bultong. Dat is gedroogde worst met kruiden. De Zuid-Afrikanen maakten ons wijs dat het koeientong was en toen ik dat wist heb ik het niet meer gegeten.

Eenmaal aangekomen in het hostel gingen we meteen naar de slaapkamers om een bed te claimen. Ik sliep op de kamer met Lisa, Loes, Emma, Lonneke, Nienke, Iris, Nathalie, en Mae-Ling.

's avonds aten we gauw wat brood want er was geen tijd om boodschappen te doen en niemand had zin om een maaltijd te bereiden. We moesten ons klaarmaken voor de welkomsdisco op het Emil Weder. Niemand had er zin in, want iedereen wou gewoon slapen na zo'n lange reis. Ik douchte me even om me wat op te frissen en daarna zijn we met de groep naar de school gelopen. Het feest was heel anders dan hier in Nederland. Hier danste IEDEREEN mer IEDEREEN. Ik heb zelfs nog een jongen bijna in zijn gezicht geslagen omdat hij wat te sensueel begon te dansen en daar werden later nog wel wat grappen over gemaakt door de groep. Voor de rest was het een gezellige avond. Toen we terugkwamen in het hostel ben ik vrijwel meteen gaan slapen.